A prestigiada publicação Harvard Law School – The Practice Magazine destaca em sua mais recente edição o modelo de negócio adotado pelo escritório JBM Advogados.

Sobressai-se na reportagem a Finch Soluções, empresa montada como subproduto do know-how da banca e desenvolvida ao longo dos últimos cinco anos.

Na chamada, a publicação de Harvard ressalta a Finch como uma tecnologia inovadora, dentro do contexto em que o Brasil figura como um dos países mais litigantes do mundo, com “more lawyers per capita than the United States and more than 1,2 00 law schools. There has been no way to keep up wi th the massive case load, aside from sheer human effort.”

É quando, então, a revista cita a inovação capitaneada pelos advogados Renato Mandaliti e Jose Edgard Bueno, ao vislumbrarem o potencial da automação e da tecnologia nos conflitos de massa:

JBM began to develop the logistics to handle large amounts of cases—thousands per day, tens of thousan per month. It maintains a fleet of 50 cars that travel to court venues to gather information about existing suits. Though 40 percent of suits are now filed digitally in Brazil, the remainder require visits to the courts to gather relevant paperwork. JBM also developed its own litigation management so ftware to manage the enormous logistical challenges of the legal system. Named Gracco, the system schedule s and stores documents for more than 160,000 court visits in 5,000 different venues per month for the firm’s small army of lawyers.”

Ainda, a Harvard Law School destaca a mais recente criação do JBM, um aplicativo para smartphone que tira fotos dos documentos judiciais, que são automaticamente enviados para um servidor e transmitidos para os advogados em todo o país. “Optical character recognition technology means the images are scanned, then automatically transformed into searchable text in the system

Renato Mandaliti afirma na entrevista à publicação a importância de transformar informação em conhecimento. E eis que surge a inteligência artificial a favor da análise legal:

They set to work, developing the Gracco system’s capability to create what Renato calls “structured da ta.” An initial test of the system—a project analyzing claims for a health care reinsurer—pitted human effort against the artificial intelligence tools. Automated robots collected 70,000 cases possibly relevant to Finch’s reinsurer from Brazil’s regional digital systems; fine-tuning the automated data collection reduced the number to 42,000. A team of 20 lawyers then culled this group to 13,3 62 relevant judicial decisions.”

O JBM Advogados usa a inteligência artificial para criar modelos indutivos para prever tendências classificá-las, sumarizar e indexar documentos. Gracco também pode agrupar documentos por características como a decisão, local, juiz, etc. Assegura Jose Edgard Bueno à revista: “Our system can read. It can read the legal document and provide an answer based upon what you ask it to do.”

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